Doorgaan naar hoofdcontent

Fietsen door de velden oftewel veldrijden

Afgelopen zondag was mijn #forever26 verjaardag.
Zo een dag als in een dozijn, maar deze keer met een gouden randje.
Want als een van de eerste gingen wij de raadselroute in de gemeenten Riemst, Bilzen en Hoeselt uittesten! Samen met ouders en schoonouders op schok, met de fiets, kinders achterop een dag met indrukken tegemoet.

Gewoon de witte fietsen volgen mama

De zoektocht is geschikt voor kinderen vanaf 10 jaar omdat de streek nogal glooiend is en ook het speurplezier hier een beetje op afgestemd is.De elektrische fietsen en fietsstoeltjes kan je huren bij de oude winning en hotel Limburgia. Zowel onze Stan van 6 als Mil van 3 hebben eveneens heerlijk genoten.
Onze tocht begint aan het kasteel in Alden Biesen. Er zijn drie vertrekpunten waar je kan starten, nl ook nog in Hoeselt en Riemst. De grote lus is ongeveer 27 km lang en je fietst op het Limburgs fietsroutenetwerk, gewoon knooppunten volgen. Easy peasy!
De stopplaatsen langs de raadselroute worden aangegeven door een witte fiets op de grond. Laat die speurneuzen maar zoeken.

Pittoresk Haspengouw

Je fietst langs pittoreske plekjes in Haspengouw. Doorheen prachtige velden en mooie groene natuur. We kwamen ook veel oude boerderijen en kleine kasteeltjes tegen. Ideaal om een leuk verhaal bij te vertellen op de fiets. Ik kan je vertellen dat ons mannen achterop zich niet verveeld hebben. 

                  

Kies je eigen tempo

Bij elk stoppunt hoort dus ook een raadsel en tevens een beetje uitleg. Zo reden we langs het wijnkasteel van Genoels-Elderen, het enige wijnkasteel van België.
Het leuke is dat je de raadselroute volledig op eigen tempo doet. Heb je zin in om even uit te blazen op een terrasje, of rijd je verkeerd en moet je dan even 10 km omrijden om bij het restaurant te belanden dat je gereserveerd had? ;-) Alles kan, zolang je maar genoeg rondkijkt en geniet. Want daar gaat het uiteindelijk om.


 



We hadden een prachtige dag! Van uitzicht en gezelschap genoten en dan als kers op de taart van die lieve Els een pakketje streekproducten gekregen. 
Ik zeg het u, altijd 26 worden is echt zo erg niet.
 
x Ann 




Meer info:


Reacties

  1. Bedankt voor jullie enthousiaste deelname! Zo een leuke, spontane en écht wel sportieve groep. :-)
    Jullie deden dat schitterend!!!

    Bedankt voor de fijne samenwerking en héél graag tot binnenkort.

    Veel groetjes uit Riemst!
    Els

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Naar uw kamer! Yesss

Mama, ik wil een tienerkamer!  9 jaar geleden maakte zij mij voor het eerst mama, moeder, nog meer emo-mens, nog een kwetsbaarder hartje. En net nu ik nog een jaar heb voordat ik mag spreken van een tiener in huis en dat emohart nog wat kan wennen, zegt deze dochter doodleuk een tienerkamer te willen voor haar 9de verjaardag! Wel, ja ... het komt er toch wel van eh.  Er lopen hier nog pateekes rond onder de 10, dus moederhart-gewijs zit dat nog wel goed.   Een tienerkamer; hoe begin je daaraan? Ik vroeg raad aan de dames van Designed for Kids . Karen en Katrien vroegen naar de interesses, lievelingskleuren en ideeën van Reene.  Met die informatie gingen ze aan de slag en maakten ze een moodboard dat nog aanpasbaar was, ze gaven raad over de kamerindeling en reikten ons het juiste kleuradvies aan. We kregen een accessoireplan en een shoppinglijst.  Steeds met veel ruimte voor aanpassingen, want wat voor hen telt is dat de tiener in spe zich echt thuis voelt in haar eigen nieuwe plekje. 

De selfieluis in huis...

Lap...de tweede week van de school had zich amper ingezet en ik vond al het gevreesde papiertje in de boekentassen. De luizen zijn in aantocht... of beter gezegd, ze zijn misschien reeds gearriveerd. Al krabbend in mijn eigen haar snel ik dan naar mijn kinders toe, die eigenlijk al niet meer opkijken van deze briefjes. Want spreken over luizen is, met jeuk in mijn haar geloven in de virtuele luis. Maar dus, als een volleerde luizenmoeder (haha) graaf ik dan in die blonde hoofden van mijn kroost om al twijfelend mezelf af te vragen of dit een zandkorreltje is of het gevreesde L-diertje. Na een grondig nazicht met de smartphonezaklamp en al kon ik tot de constatatie komen dat die vervelende luizen nog niet hun kamp hadden opgeslagen in die blonde kopjes. En tot voor kort wist ik nog niet dat je ook preventief te werk kan gaan, maar er bestaat dus een heerlijk geurend spayke van Silikom , gewoon te koop bij de apotheek. Met deze spray, die ruikt naar mango en appelsien, sprit
Afscheid in sjtijl Tis zover, of EricVanLooy-gewijs, t’is gebeurd. Mijn baby is niet meer! Anders gezegd, onze Milleman (geboren 4 kg droog aan de haak), is altijd een groot ventje geweest. Maar mannekes, das de jongste, de laatste, nummertje drie, mijn baby dus. En vanaf deze week is het manneke naar school. Dat hij er helemaal klaar voor is , was drie maanden geleden ook al pijnlijk duidelijk toen hij de volgende mededeling deed: ” Mama, Mil ook meestej Stistof jaan, mil ook bootjes en zuipsap mee”  (google translate: mama, mil ook meester Kristof gaan, ook boterham en fruitsap mee )  Alhoewel zuipsap ook kan, want boy drinkt die kleine man veel. Aansluitend ging meneer meteen voor ne upgrade want meester Kristof, das wel meteen tweede kleuterklas. Mijn week moederhart stond juist geen drie seconden stil. Edoch   (finaly, i can use the little bugger, mijn leraar fotografie gebruikte dit woord ooit veel te veel)  moet er dus afscheid genomen worden. Afscheid van de onthaalmoeder, afsc